Menú Tancar

MOBILITAT

Situació

El privilegi de viure a prop Barcelona, entre el mar i la muntanya, en una ciutat amb un fort component turístic i de segona residència, comporta una sèrie de problemàtiques respecte a la mobilitat, agreujada per l’heterogeneïtat dels nostres barris. Castelldefels disposa d’un centre urbà on es concentra la major part del comerç i dels serveis i la majoria de la seva població que coexisteix amb barris de platja i de muntanya que demanden els serveis del centre urbà. Massa sovint depenem del cotxe per a poder fer ús dels serveis del municipi.

Cal fer una revisió del pla de mobilitat si realment volem realitzar un canvi positiu en els aspectes de mobilitat de la nostra ciutat. És necessari realitzar una anàlisi de les causes que provoquen les situacions i les problemàtiques actuals i dels efectes que, els possibles canvis, puguin tenir al nostre municipi. S’ha  de planificar adequadament totes aquelles  accions que ens han d’apropar al model de ciutat que volem ser. Cal revisar els informes existents i encarregar-ne de nous -si cal- sobre aquells aspectes que hagin quedat obsolets o no coberts. Sobre aquesta base de coneixement, elaborar un Pla de Mobilitat a 20 anys que ens marqui l’estratègia a seguir i que ens permeti prioritzar, adequadament, les accions a realitzar. El pla de mobilitat requereix el major consens possible per a poder planificar correctament el municipi, en benefici de la ciutat i la ciutadania, independentment de la formació política que governi.

Moltes de les preocupacions expressades per les veïnes i els veïns que necessitem desplaçar-nos a Barcelona o a altres municipis diàriament, estan relacionades amb la contaminació (l’entorn del nostre municipi envoltat de mar i de muntanya ens fa tenir més consciència ambiental) i el temps de desplaçament necessari a altres indrets (trànsit intens en hores punta o temps d’espera dels transports públics).

D’altra banda, el circuit ciclable de la nostra ciutat, presenta grans mancances pel que fa a la continuïtat en la major part dels barris del municipi. Cal planificar la continuïtat  del carril bici a tota la ciutat.

Els problemes de connectivitat interurbana s’han de tractar de manera conjunta i coordinada amb tots els municipis afectats i les administracions responsables de vies i carreteres, el que dificulta aconseguir consensos sobre com millorar les problemàtiques existents. Totes aquestes circumstàncies fan que Castelldefels sigui una ciutat que depèn en excés del transport privat, amb els avantatges i els inconvenients que això comporta.

Propostes

1.     Cal impulsar un  Pla de Mobilitat a 20 anys, que contempli les necessitats actuals i les futures de la ciutat i vetllar per aprovar-lo amb el màxim consens possible.

2.      Millora de la connectivitat urbana

 2.1. Eliminar la línia d’autobús CF1 i crear  una línia de microbusos elèctrics que circulin de forma regular pels barris més desconnectats i allunyats del centre del municipi, que permetin l’accessibilitat de la gent gran i redueixin l’ús del vehicle privat al centre de Castelldefels i que permetin les connexions amb Renfe i les línies d’autobús en direcció a Barcelona i a l’Aeroport.

 2.2.  Implementar un bo anual de transport públic municipal.

 2.3.  Oferir transport públic gratuït dins el municipi

 3.      Connectivitat interurbana

3.1.   Desenvolupar un programa eficient per compartir cotxe per als ciutadans i ciutadanes que es desplacen a Barcelona o a altres municipis.

3.2.   Revisar les parades finals dels autobusos amb destinació Barcelona, per fer el servei més eficient i augmentar el nombre de viatgers i la seva freqüència.

 4.      Pacificació del trànsit: reduir el trànsit dins el nucli urbà i guanyar espai per les persones:

4.1.   Fer campanyes de sensibilització vers la necessitat de reduir el trànsit de cotxes a la ciutat.

4.2.  Tancar el trànsit en determinades zones i oferir als comerciants que desplacin els seus negocis al carrer per a que la gent pugui passejar i comprar còmodament.

4.3. Col·locar càmeres per a detectar els cotxes privats que entren al centre de la ciutat, amb l’objectiu de posar una taxa per a contaminació i així incentivar l’ús del transport públic.

4.4.   Limitar la velocitat a 30 km/h en el cas urbà de la ciutat.

4.5. Establir una normativa d’ús de les bicicletes i altres vehicles elèctrics i, al mateix temps, potenciar el seu ús.

4.6. Incorporar, a manera de prova, estacions de lloguer de vehicles elèctrics (patinets, motos, ….), en format d’ús similar al lloguer de bicicletes per a desplaçar-se pel municipi.

4.7.   Racionalitzar el carril bici, donant-li continuïtat en tots els seus trams.

4.8.  Assegurar el nombre de km de circuit ciclable  existents i augmentar-los.

5.      Millorar el desplaçament i transport de persones amb mobilitat reduïda.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

CA
ES CA